Plný pytel problémů aneb Komu prospěje negativní reklama?
22.05.2009 | Pavel Loužecký, Automatické vytápění | Pohled redakce | Typ AK: kotel Benekov P27 | Téma: Odstrašující případy
A protože v jedné ze společností Skupiny ESEL pracuji, a navíc pro ni vytvářím nový internetový projekt publicistického charakteru, nemohla mě tato informace minout bez povšimnutí.
|
... rozhodl jsem se na celý případ podívat pod drobnohledem. Jsem totiž značně alergický na jednostranně podávaná fakta, ať už pocházejí od kohokoli, kdy autor textu předkládá čtenářům na důkaz svých tvrzení jednotlivé písemnosti vytržené z kontextu skutečných dějů, poskládá je účelově tak, aby mu „hrály do karet“ a navíc je doprovodí zavádějícími informacemi.
Obrátil jsem se proto na vedení firmy ESEL, jmenovitě na ředitele společností Skupiny ESEL Dipl.-Ing.(FH) Roberta Cavose, kterého jsem požádal o podrobné vyjádření k této mediální kauze.
Datum |
Odeslílatel |
Obsah dokumentu |
Důkazy ESEL |
Důkazy J.Pytel |
17.9. |
FAKTA |
Vytvoření cenové nabídky zákazníkovi technikem Jiřím Hoštou. |
text v |
x |
23.-24.10. |
FAKTA |
Dodání a instalace automatického kotle Pelling 27 J.Pytlovi |
x |
x |
10 / 2007 |
FAKTA |
Návštěva technika Jiřího Hošty, který řešil první reklamaci. |
text v |
x |
1.11. |
FAKTA |
PRVNÍ REKLAMACE - domluvena J.Hoštou a vyřízena návštěvou technika Martina Poláka. |
x |
x |
29.11. |
Jiří Pytel - ESEL |
První reklamace (stížnost). |
||
6.12. |
ESEL, M.Hanušová |
Informace o tom, že J.Pytel souhlasí se slevou 1.300 Kč |
x |
|
7.12. |
ESEL - J.Pyteli |
Oznámení o přiznání slevy na montáž kotle ve výši 1.300 Kč |
x |
|
12.12. |
ESEL - J.Pytel |
Dohoda o vzájemném započtení závazků a pohledávek |
x |
|
15.02. |
J.Pytel - ESEL |
Reklamace funkčnosti ovládacího prvku ventilátoru. |
||
18.02. |
ESEL - J.Pytel |
Faktura na 136 Kč za těsnění víčka směšovače |
||
02-09 2008 |
FAKTA |
Pan Pytel užívá půl roku svůj automatický kotel. |
x |
x |
03.09. |
Jiří Pytel |
Urgence reklamace kotle ze dne 15.2.2008 se žádostí o výměnu celého kotle nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. |
||
03.09. |
ESEL - J.Pytel |
Potvrzení o přijetí reklamace. |
x |
|
15.09. |
ESEL - J.Pytel |
Potvrzení přijetí reklamace. |
x |
|
29.09. |
ESEL - Benekov |
Žádost o vyjádření k reklamaci J.Pytla. |
x |
|
30.09. |
Benekov - ESEL |
Vyjádření pana Bendy s tím, že že J.Pytek nechce, aby reklamaci řešil Benekov. |
x |
|
02.10. |
ESEL - J.Pytel |
Druhé písemně doložené oznámení J.Pytlovi, že pokud neumožní ESELU nebo výrobci přístup ke kotli, není možné reklamaci uznat. |
x |
|
06.10. |
J.Pytel - ESEL |
Odstoupení od smlouvy o prodeji kotle. |
||
21.10. |
ESEL - J.Pytel |
Odmítnutí reklamace z důvodu neochoty majitele kotle umožnit prohlídku reklamovaných závad na kotli odpovědnými pracovníky ESEL (a BENEKOV). Návrh řešení. |
||
22.10.2008 |
ESEL - Benekov |
Informace o odstoupení J.Pytla od smlouvy s informací: |
x |
|
20.11. |
J.Pytel - ESEL |
J.Pytel se ohrazuje proti nepravdivým a účelovým tvrzením firmy esel technologies. |
||
02.12. |
ESEL,M.Hanušová |
Text interního sdělení: |
x |
|
09.12. |
ESEL - J.Pytel |
Opakovaná žádost o umožnění prohlídky kotle. |
x |
|
12/08 |
FAKTA |
Pan Pytel dalšího půl roku užívá kotel, aniž by do své kotelny pustil kohokoli z odpovědných pracovníků k prošetření a vyřízení reklamace. |
x |
x |
06.05. |
Mgr.Vališ - ESEL |
Dopis od advokáta J.Pytla firmě ESEL. |
x |
|
20.05. |
ESEL - Mgr.Vališ |
Odpověď advokátovi na jeho dopis. |
x |
Robert Cavos (píše): O zákazníka se staral původně pan Hošta. Zde přikládám jeho vyjádření:
Vyjádření technika Jiřího Hošty, který vyřizoval první reklamaci
Při objednávání a poptávání výrobku jednal pan Pytel s rozumem a s nadšením na doporučení p. Beera. Při podpisu nevím, jak se tvářil, jelikož posílal objednávku dodatečně poštou, ale až do montáže nebyl s panem Pytlem problém. Potíže nastaly až při zjištění chybějícího dílu, který se mu urgentně vezl, jelikož byl po telefonu hrubý a nepříčetný, že se na vše může v…. apod. Při dopravě došlo k poškození firemního auta na Jižní spojce v popojíždějící koloně.
Přitom nebyla doprava keramické desky vůbec nutná!!!!!
Při další reklamaci byl pan Pytel přístupný, ale při domluvě termínu byl neochotný se přizpůsobit nabízeným termínům a pouze si diktoval podmínky, které byly z časových důvodů pro ESEL nepřípustné.
Nakonec pan Pytel odmítl přístup k zařízení, tudíž nelze dodnes určit, kde je chyba a co je špatně namontováno. To je vše, co o tom vím a co si pamatuji.
Jiří Hošta
technik Vyjádření č.2 ze dne 27.5.2009
U pana Pytla jsem byl pouze při prohlídce kotelny na vytvoření cenové nabídky dne 17.9.07. Při instalaci došlo k nedodání horní cihly hořáku Zrno č.3. Reklamace byla přijata telefonicky 1.11.2007, kdy bylo panu Pytlovi sděleno, že se omlouváme a že nedostatek napravíme dne 2.11.2007. Pan Pytel byl nepříčetný a trval na dodání ještě ten den večer okolo 20:00 hod., kdy mu byla horní deska hořáku dodána panem Polákem. Druhá reklamace byla zaslána poštou. Na ní jsem reagoval telefonicky se záměrem domluvit se s panem Pytlem na způsobu odstranění závady a termínu servisního zásahu. Pan Pytel odmítl přístup k zařízení. Reklamace byla předána vedení společnosti k dořešení vstupu k zařízení tak, aby byla možnost opravit instalované zařízení. PRVNÍ REKLAMACE BYLA DNE 1.11.07 - domluvena J.Hoštou a vyřízena M.Polákem.
DRUHÁ BYLA PŘIJATA 3.9.2008 (telefonický kontakt), avšak nedošlo k její vyřízení. Dne 6.10.2008 přijato odstoupení od smlouvy.
Jiří Hošta
technik |
Robert Cavos: Zmíněný reklamovaný díl vezl zákazníkovi pan Polák:
Vyjádření technika Martina Poláka, který vyřizoval následnou reklamaci
Vzhledem k tomu, že při instalaci automatického kotle Pelling 27 nebyl dodán vrchní keramický díl hořáku Zrno 3 pro spalování obilí (podrobnosti, zda došlo k pochybení z firmy ESEL nebo nebyl dodán přímo od výrobce, nevím). Bylo mi řečeno, ať tento náhradní díl zákazníkovi dovezu. Tento náhradní díl jsem vezl v podvečerních hodinách z důvodů rozhořčenosti nespokojeného zákazníka.
Po příjezdu k zákazníkovi jsem zjistil, že pan Pytel má problém svým způsobem „dočasně“ vyřešen. Místo keramické desky vložil Ytongovou desku, která „nahradila keramiku“.
Při této návštěvě mi pan Pytel připadal jako velice klidný člověk a sdělil mi, že by ta deska počkala do následujícího dne, ale že vzhledem k přístupu některých zaměstnanců si ji nechal přivézt už jen z principu, aby využil našich služeb.
Na místě jsem se zdržel cca 30 minut, neboť jsem ještě vysvětloval funkci regulace.
Pana Pytla jsem navštívil jen jednou.
Martin Polák technik |
Robert Cavos:
Jako další následovalo jednání s panem Škrabalem.
Pan Škrabal už u firmy ESEL nepracuje a žádné další informace mimo zmiňované reklamace a objednávky těsnění (viz. složka) k tomu nejsou ve firmě ESEL k dispozici.
Již se nedá zpětně zjistit, zda se pan Škrabal s panem Pytlem domluvili na nějakém dalším postupu.
ředitel
13.5.2009
Když jsem se začal jednotlivými dokumenty probírat, hned mě zarazilo několik zjevných nesrovnalostí:
Tedy nikoli 4.9., jak pan Pytel nepravdivě uvádí na svém webu.
Navíc desetidenní termín pro vyřízení není pro firmu ESEL právně závazný, ten si pan Pytel pouze svévolně vynutil ve svém dopisu:
|
Důvodem pro to nejspíš byla – dle vyjádření ing.Cavose – cena obilí, která za tu dobu vzrostla natolik, že už se jeho spalování v kotli Benekov zákazníkovi nevyplatilo.
Kdyby měl totiž s kotlem opravdu vážné problémy, nečekal by půl roku na odezvu reklamace, kterou firma ESEL již dávno vyřídila.
Neznám konkurenční prostředí a vztahy mezi Benekovem a firmou ESEL do té míry, abych mohl a chtěl uvěřit tomu, že si vrcholný představitel jedné z největších výrobních firem na automatické kotle v ČR dovolí tímto způsobem veřejně před zákazníkem osočovat svého významného obchodního partnera, jakým ESEL bezesporu je.
Každopádně se obrátím na pana Bendu, aby se k tomuto obvinění sám přímo vyjádřil.
4) Co mě však zarazilo v předložených dokumentech obou stran nejvíce je tvrzení, které uvedl pan Pytel v dokumentu Výzva k vrácení prostředků ze dne 20.11.2008 a jež komentuje na svém webu takto:
|
V této věci pan Pytel prokazatelně lže, neboť mu Ing.Cavos napsal následující dopis, který najdete jak na samotném webu pana Pytla tak i mezi důkazy ESEL na obrázku web-06.
Všimněte si dobře data tohoto sdělení Ing. Cavose: 15.9.2008.
To znamená, že firma ESEL vyzvala pana Pytla k umožnění vstupu do jeho kotelny VÍCE NEŽ DVA MĚSÍCE před tím, než se proti tomuto tvrzení pan Pytel "důrazně ohradil".
|
Tyto důkazy mně osobně připadají dostatečně průkazné k učinění vlastního závěru, že pan Pytel neměl zřejmě sebemenší zájem o skutečné vyřešení reklamace svého kotle před tím, než požádal o zrušení kupní smlouvy. Pouze chtěl celý případ, která sám uměle zasadil do delšího časového úseku, vyhrotit, aby následně dosáhl svého cíle, tj. zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz, aby si mohl koupit jiný kotel.
Dnes se může každý bránit sám způsobem, který uzná za vhodné. Třeba i tím, že si vytvoří svůj vlastní blog a v něm bude medializovat to, co se mu zlíbí.
Je snadné někoho veřejně napadnout a obvinit ho z nečestného jednání, špatností, lží a porušování zákonů.
Pokud to dotyčný udělá „s odkrytým hledím“ a pod svůj útok se podepíše, pak lze ještě tvrdit, že se jedná o boj čestný.
To je nesporně podlé a zákeřné jednání, které zasluhuje odsouzení.
Navíc firmě ESEL nedal sebemenší šanci, aby se mohla na jeho stránkách jakkoli hájit a zaujmout k jeho lživým obviněním vlastní stanovisko.
Fakt, že se na svých stránkách uchyluje k pomlouvání a nepodloženým tvrzením, jen podtrhuje jeho morální vlastnosti.
• Medializací tohoto článku a celého případu pak chce firma ESEL vyburcovat k reakci nejen širokou veřejnost, ale zejména další firmy, které s podobnými škůdci svých podnikatelských zájmů, výrobků či služeb většinou nebojují, a s pocitem, že s tím stejně nemohou (nebo nechtějí) nic dělat, nechávají v internetovém prostoru beztrestně řádit stále nové samozvané mstitele. Ti si pak berou z podobných případů vzory pro své vlastní jednání a roztáčejí tak nebezpečný kolotoč, na kterém se může jednou ocitnout každý z nás.
• Firma ESEL nemá sebemenší zájem a potřebu ovlivňovat budoucí soudní líčení, týkající se tohoto případu. Naopak. Zveřejněné důkazy a závěry budou v soudním sporu, který vyvolal pan Pytel, porotě předloženy a bude s nimi dále pracováno.
Stejně tak bude na tomto místě zveřejněn budoucí rozsudek tohoto sporu, ať už dopadne kladně pro jakoukoli stranu.
• Názor nezávislého soudu je rozhodující, ale právo bránit se veřejně proti neodůvodněnému veřejnému osočování, musí být naprosto nezadatelné.
• I tohoto důvodu se firma ESEL rozhodla zveřejnit celý případ ještě před zahájením soudního sporu, aby nemohla být později obviněna z účelových spekulací o svých úmyslech, vzešlých z konečného rozhodnutí soudu.
šéfredaktor magazínu Automatické vytápění
29.5.2009 byl požádán o vyjádření k tomuto případu pan Leopold Benda st., majitel firmy BENEKOV.
Do dnešního dne jsme jeho odpověď neobdrželi.
Od: ESEL, Cavos Robert
adresa: Kutnohorská 678, 281 63, Kostelec n. Č. lesy |
Dopis firmy ESEL advokátovi Jiřího Pytla ze dne 24.6.2009
Vážený pan Mgr. Martin Vališ advokát Pytel Jiří, bytem Chodkyň 45, 267 51 Zdice Prověřili jsme opět došlou poštu a společnost esel technologies, s. r. o. skutečně neobdržela ani v elektronické formě reklamaci pana Jiřího Pytle z 15. 02. 2008. Dovolujeme si Vás požádat i touto cestou o sdělení termínu, kdy by mohli naši pracovníci kotel prohlédnout a zjistit zda vykazuje vady. S pozdravem V Praze dne 24. 06. 2009 esel technologies, s. r. o. |
Vyjádření pana Jiřího Pytla ze dne 25.6.2009
Vážený pane Loužecký, Předmětný článek považuji za součást nátlaku společnosti esel technologies s r.o. proti mé osobě po té, co jsem se rozhodl věc řešit prostřednictvím svého právního zástupce. S uveřejněním článku nesouhlasím a především Vám nedávám, a ani společnosti esel technologies s. r. o. jsem nikdy nedal, souhlas s jakoukoliv formou zveřejnění mých osobních údajů a údajů z mého soukromého webu (automatickekotle.webnode.cz). S pozdravem |
Doplněno dne 5.5.2011 Liborem Smějou, jednatelem společnosti ESEL TECHNOLOGIES s.r.o.
Ani po třech letech tato kauza stále ještě není u konce.
Dne 2.5.2011 byl náš právní zástupce osloven právním zástupcem pana Pytla, Mgr. Martinem Vališem, abychom jim sdělili, za jakou cenu jsme ochotni odkoupit kotel Pelling 27 zpět.
Tento obrat nastal na základě kontroly předmětného díla, kotle a zaslání pořízené fotodokumentace k soudu.
Vzhledem k tomu, že dílo bylo již znehodnoceno, lze Vám ukázat jen v jakém stavu se kotel Pelling 27 nachází.
O tom jak s ním bylo zacházeno si udělejte obrázek sami.
Na základě příkazu soudu pro Prahu 3, byla dne 19.3.2011 provedena kontrola reklamovaného díla a kotle Pelling 27
Shrnutí:
Na obrázcích vidíte, že kotel se momentálně nachází mimo prostory kotelny, kde byl původně namontovaný společností ESEL TECHNOLOGIES, s.r.o. Vzhledem ke stavu koroze jednotlivých dílu, lze usuzovat, že zde leží již dlouho a kdo zná historii vývoje této kauzy, již jistě chápe, proč se pán Pytel snažil nepustit nikoho na prohlídku kotle a instalace.
Z prohlídky vyplynulo :
- v kotli nebylo spalováno garanční palivo. Garančním palivem jsou dle návodu k obsluze dřevěné pelety,případně oves o určitých hodnotách. V hořáku jsou jasně viditelné zbytky hnědého uhlí ořech 2.
- pravděpodobně bylo v kotli nesprávným způsobem spalované i další negarantované palivo - kusové dřevo o vysoké vlhkosti, což způsobilo značné zadehtování výměníku i spalovacího prostoru kotle. Důkazem o spalování kusového dřeva je vnitřní izolace horních dvířek poškozená od polen.
- keramiky určené ke vložení do spalovacího prostoru nejeví známky tak intenzivního používání, jako kotlové těleso, z čehož lze usuzovat opět používání kotle v rozporu s požadavky výrobce, resp. bez potřebných částí hořáku.
- nepoužití keramik je viditelné i na výměníku kotle ve spalovacím prostoru, kde měli být keramiky umístěny. V případě jejich použití při provozu, by byly na zadehtovaných plochách viditelné otisky.
- byl proveden zásah do elektrické instalace výrobku.
- není možné, aby kotel, který údajně nebylo možno používat vypadal tak jako na předešlých fotografiích. Běžně takto nevypadají ani zařízení používaná 5 let.
- poškozený regulátor RKU3. Je viditelně „zapadlý“ do opláštění kotle. Pravděpodobně neodbornou manipulací s kotlem.
- funkčnost celého zařízení bohužel nebylo možno vyzkoušet, z důvodu rozebrání kotle. O funkci pohonných jednotek je oprávněno vzhledem k jejich současnému stavu pochybovat.
Libor Směja
jednatel společnosti ESEL TECHNOLOGIES s.r.o.
Doplněno dne 18.9.2011 Liborem Smějou, jednatelem společnosti ESEL TECHNOLOGIES s.r.o.
Dnes jsem se zkušebně šel podívat na stránky pana Pytla Špatné zkušenosti s esel a jaké mne čekalo překvapení. Pan Pytel odstranil z těchto webových stránek diskuzi, v které spousta zákazníků firmy ESEL obhajovala firmu ESEL TECHNOLOGIES s.r.o.
Zajímavé, že?
Proč asi pan Pytel nechce nechat zveřejněné pozitivní příspěvky?
Copyright© Pavel Loužecký,
2009
Všechny články autora
|
Poslat článek e-mailem
|
Tisk
Napište i Vy článek do našeho magazínu! Stačí se jen zaregistrovat
Všechny ohlasy na tento článek
Vložte Váš OHLAS na tento článek
Další články na toto téma:
Nejčtenější články:
Další články v této rubrice:
Copyright © Automatické vytápění, esel – 2008 | O magazínu | Webdesign: Loužecký.cz