Přirozenou otázkou v životě rodiny pana Z.P. bylo v minulém roce vyřešení otázky, jak dál? Poměrně mladá rodina – dnes už 2+2 – zvládla stabilizovat se ve starším domě, přistavět ho a zrekonstruovat do podoby 2x140 m2 užitné plochy, ale obsluha kamen a příležitostně krbu byla stále větší zátěží.
Jde sice o vesničku v třeboňské přírodě, nicméně kouření přímo do sousedova dvora a každoroční rozcvička na hromadách polen kolem domu už byly neudržitelné.




Dále necháme vyprávět pana domácího.

Naše situace – dvě malé děti a stále častější výjezdy za prací (majitel je aktivní podkovář – pozn. autora) mě nutily hledat a ptát se na moderní řešení. Naštěstí jsem se mohl seznámit u svých přátel s funkcí automatického peletového vytápění přibližně o výkonu, který by se nám hodil. Systém se jevil s minimální obsluhou a čistotou provozu, což bylo přesvědčivé.
Protože vložkovaný komín už stál na vhodném místě, nebylo plánování celé akce náročné. Protažení nového topného vedení celým domem nás nutilo ke změnám apartmá, ale mohli jsme si vybrat. Starý vstup do komína jsem upravil pro budoucí klapku, nová zděř, odpovídající kotli KP21, dala trochu víc práce. (Protože je majitel zdatný řemeslník, potřebné přípravy zvládl s předstihem a na jedničku – pozn.autora).


 

• Presto o.s. : Jak můžete hodnotit dodání a instalaci nového kotle?


Kotel Ponast přišel dobře zabalený a ve sjednaném termínu. Díky tvrdé podlaze v dílně – kotelně, která je v úrovni terénu, jsme macka usadili bez potíží. Napojení odkouření bylo trochu oříšek, ale jak foto ukazuje, dopadlo optimálně.
Následná stavba rozvaděče s regulací byla už pro dodavatelskou firmu rutinou. Protože boiler TV byl také vyměněn, máme od spuštění kotelny trvale teplé vody dostatek. Ani si nevzpomínám, že bychom si pomáhali dohřevem elektřinou.

Presto o.s. : Jak hodnotíte náročnost obsluhy a spotřebu systému po první topné sezoně 09/10?

Musím říci, že jsem si letos „odpočinul“. Tato zima byla dlouhá a náročná i na sníh (jsme už mimo udržované cesty), ale mimo poloautomatického čištění a občasného dohledu na množství popela sloužil kotel zcela automaticky – dle nastaveného programu. Dokonce, po mimořádném nasátí nečistoty v palivu, se kotel odstavil a na displeji označil, co mu chybí. Díky přehlednému manuálu i programu firmy PONAST mi odstranění chyby neudělalo starosti.
V současnosti (červen 2010) dobíráme sedmý BAG pelet na denní přípravu TV - manželka je s dětmi doma. Protože plochu domácnosti máme dosti nadstandardní, občasné návštěvy a teplem nešetříme, jsme s aktuální spotřebou spokojeni. Je známé, že zahraniční kotle mají potřebu pelet nižší, ale s cenou za tuto technologii jsme nepočítali. Je už ověřeno, že pravidelný servis funguje po telefonické dohodě, a to je důležité. Také příjem dotačních peněz je na dobré cestě, proto nám výsledek celé akce dělá radost.

 

František Švamberg
PRESTO o.s. 
prestosvamberg@seznam.cz 



Copyright © Automatické vytápění, esel – 2008 | O magazínu | Webdesign: Loužecký.cz