Ohlasy

Rubrika OHLASY je určena pro čtenáře magazínu Automatické vytápění.
Velmi nás zajímá Váš názor na věc. Chcete-li vložit svůj ohlas do systému, je nutno se nejdříve zaregistrovat.

Ohlasy za červen 2010

30.06.2010 – Karel, Schiesser, schiesser(a)opava.cz , článek

Mohu doplnit, že jsem včera obdržel od SFŽP dotaci na kotel ve výši 95.000 Kč a úhradu nákladů na zpracování posudku pro vyřízení dotace ve výši 10.000 Kč, celkem tedy 105.000 Kč; zejména díky "vyřizovací podpoře" společnosti ESEL.
Karel Schiesser

17.06.2010 – David, Kehm, info(a)vytapenipeletami.cz

Pan Šneider je náš zákazník, a to, že jeho reakce na Vaše články jsou "ostřejší", ovlivnit nemohu, i když mu to nemám za zlé. Sice píšete, že tabulka nebyla směřovaná na ÖkoFEN, ale když mluvím se zákazníky, tak právě oni mi potvrzují, že tento typ argumentů používáte na naše výrobky. Já za sebe mohu říci, že tímto způsobem si zákazníky získat nesnažím.
Nedávno jsem byl u zákazníka, který má kotel Guntamatic, tak jsem si ho prohlížel, ptal jsem se ho na spokojenost z provozu a sám jsem mu dal za pravdu, že si pořídil kvalitní kotel. Jeho otec nyní zvažuje také kotel na pelety a uvažuje o ÖkoFENu nebo Guntamaticu (což je nejčastější rozhodování zákazníků), pouze jsem mu řekl, že ať vybere kterýkoliv kotel, jistě bude spokojený s oběma výrobky. Ale co musím podotknout, tak sám tento zákazník, jako jeden z více, se mě ptal, co konkrétně Vás vede k takovým pomluvám konkurence z Rakouska. A jako další věc, která už hraničí se slušností, mi přijde poznámka pana Svobody o tom, aby se zákazníci zamysleli, komu svěří své peníze, aby o ně nepřišli...
Firmu ÖkoFEN jistě trochu znáte a myslím si, že nevěříte tomu, že by tato firma chtěla v jakékoliv zemi nějaké negativní ohlasy od zákazníků, co se týče servisu, prodeje, montáží, poradenství, atd. Tak proč takové hloupé poznámky?
David Kehm

14.06.2010 – David, Kehm, info(a)vytapenipeletami.cz , článek

Dobrý den Vážený pane Svobodo,

já osobně nechci u kotlů Guntamatic samozřejmě nic zpochybňovat, ani stavět naše kotle jako ty nej, nej, ale tabulka od pana Směji mě přinutila vytovořit tabulku s fakty o ÖkoFENu, protože když jsem četl údaje z levé strany o „standardních rakouských kotlech“, tak jsem se docela pobavil nad nesmyly, které v žádném případě nesedí na kotle firmy ÖkoFEN.

Co se týče „náhrdelníku z perel“, který jste vytvořil:

Nevím s jakou ekonomikou pracuje kotel Guntamatic, ale u kotlů ÖkoFEN je zhruba dáno, že na 1kW výkonu kotle je spotřeba za topnou sezónu cca 400kg peletek. Samozřejmě, že záleží na způsobu vytápění. Po této topné sezóně v ČR jsem u několika zákazníků zjišťoval reálnou spotřebu, která byla např. u kotle 56kW cca 12 tun, u 48kW kotle cca 11 tun, u kotle 10kW 3,3 tuny.

Roční spotřeba el. energie je roční spotřebou kotle, což si může každý ověřit na stránkách www.zelenausporam.cz v jednotlivých listech výrobků. Spotřeba čerpadel je samostatná kapitola, a pokud se používají čerpadla energetické třídy A, tak spotřeba je samozřejmě velmi nízká.

Životnost kotle 40 let jsem použil pouze pro výpočet do tabulky pro srovnání. Firma ÖkoFEN nikdy netvrdila zákazníkům, že kotel vydrží 40 let, protože jejich kotle jsou v provozu 20 let a stále fungují bez jakéhokoliv prorezivění. Ale pokud Guntamatic vydrží 40 let, tak proč je záruka na kotlové těleso pouze 5 let jako u našich kotlů?

Externí regulace není v ceně kotle, ale zákazník ji má v ceně kompletu. Řídící jednotka v kotli samotném je především k ovládání kotle a jeho modulaci.

Uvádíte, že „na hořáku dohoří jen pár pelet…“ je to Váš hořák? - ano to je sice fotka našeho hořáku, ale toto není normální pracovní režim kotle, toto nastane, pokud při 1.uvedení do provozu se ručním příkazem s vyřazením automaticky na hořák přisune nadměrné množství pelet, jinak toto v našem kotli není možné vidět. Za provozu je na hořáku malé množství pelet, které hoří (pro představu jen ohnivý prsteec) a ostatní pelety jsou ve středu, kde není oheň. Do popelníku nespadne jediná nespálená peleta, pouze dokonale spálené palivo na jemný popel.

Po 45 minutách (míněno útlumu) stačí fouknout….“ - ano, ale ne v útlumu. Kotel nemá příkaz k hoření, a pelety, které leží na dvoustěném talíři, nedohoří, ale jsou cca 45 minut ještě žhavé. Pelety ve středu hořáku od nich nechytí. Pokud je příkaz na hoření, kotel spustí dmychadlo na 100% výkon a pelety, které jsou na okrajích, snadno rozfouká tzv. „teplý start“ - a v tom je celý ten zázrak. A co se týče ztrát v útlumech, to jsem již uváděl - pokles je o zhruba 1%.

„Terciální spalování“ - pořád to samé, výkon, účinnost, spotřeba, každý výrobce využívá jiný systém a někdo řekne: ten je lepší, jiného zase přesvědčí jiný a důležitá je konečná spotřeba pelet, která svědčí o všech těchto vlastnostech.

V dalším bodě se opakuje to samé – u našich kotlů se do popelníku nedostane žádná nespálená peleta, tudíž je spalování dokonalé.
Pokud na hořáku vznikne spékanec… – u pelet s minimální obsahem kůry vznikne během roku zanedbatelný spékanec, který se vyčistí při ročním čistění kotle. Pokud pelety obsahují malé procento kůry, není problém je v našich kotlech spálit bez jakýchkoliv problémů.

V případě použití externího odpopelňovače se mnohokrát zvýší komfort… – externí odpopelnění včetně šnekového podavače, motoru, popelníku, atd. stojí nyní 20.160 Kč. Je jenom na zákazníkovi, jestli toto zařízení chce či nechce mít u kotle. Pokud se klasický uhlák vynáší 4 x, tak v případě tohoto odpopelňovače 2x, protože je zde mnohem vyšší komprimace popela.
Zase další nesmyslný argument ESELU, že naše kotle mají toto odpopelnění kvůli spékancům v popelu. (Poznámka L.Směji: Srovnávací tabulka v článku NENÍ KOTEL JAKO KOTEL byla obecně o sedmi typech rakouských kotlů. Nepsal jsem tedy konkrétně o kotli ÖkoFEN).  Popel je naprosto čistý, ale s tímto popelníkem můžete jít klidně přes obývací pokoj, aniž byste někdě utrousili zrnko popela.

Rozsah 25°C – 80°C… – ano na směšovači, rozsah kotle 60°C – 80°C, toto nic nemění na tom, že kotel dokáže být bez problémů napojen na podlahové vytápění bez akumulační nádrže.

Podle vašeho výpočtu musím za 5 měsíců mimo topnou sezónu spálit pelety za 5600 Kč.
- výpočet lze ověřit na stránkách TZB-info: peletky včetně závozu dodáváme v ČR za 4600 Kč/t, 5-ti členná rodina potřebuje zhruba 0,084*5=0,41m3 denně, abyste ohřál toto množství vody po dobu 5 měsíců, potřebujete 5,7MWh (20,5 GJ) energie, což je v přepočtu 1166 kg peletek. Takže toto není argumet prodejců solárních panelů, ale reálný výpočet. (Poznámka L.Směji: Dokola opakovaný nesmysl. Náš údaj 400 kg pelet, tj. 1800-2000 Kč přes léto vychází z reálné spotřeby pětičlenné rodiny v obci Konojedy, a ne z nějakých nesmyslných výpočtů).

Gratuluji Vám ke kotli Guntamatic Therm, jako zaměstnanec firmy ESEL bych si také nemohl objednat jiný kotel, než ten který lidem doporučuji :-) (Poznámka L.Směji: Naši zaměstnanci mají různé kotle od různých výrobců včetně těch, které nezastupujeme.)

Ano opravdu nabízíme špičkový výrobek v kategorii kotlů na dřevní pelety.  (Poznámka L.Směji:  .... s retortovým hořákem.)

Myslím si, že na českém „hladovém“ trhu můžete velmi dobře uspět vzhledem k nižší ceně vašich.

K Vaší závěrečné poznámce – naši zákazníci ví, jakým způsobem naše firma funguje, ale abych to vysvětlil i Vám a ujistil zákazníky, že opravdu si za své peníze kupují kvalitní výrobek, dlouhletý vývoj a osvědčenou kvalitu:

David Kehm – zaměstnanec firmy Alternative Heiztechnik GmbH, která spolupracuje s firmou ÖkoFEN od jejího vzniku v oblasti Horního Rakouska a nyní již druhým rokem i v ČR. Naše firma zajišťuje pro Českou republiku servis kotlů ÖkoFEN a poradenství v oblasti vytápění peletami.

Jiří Šneider – je jedním z prvních zákazníků ÖkoFENu v ČR, který si tento kotel našel již předtím, než firma působila na našem území a díky jeho vynaloženému úsilí pomohl s přípravou vstupu firmy ÖkoFEN do ČR.

Latop s.r.o. – je v současné době jediný obchodní zástupce ÖkoFENu v ČR.
Na stránkách www.zelenausporam.cz  najdete proškolenou firmu Montop s.r.o., která je dceřinou společností firmy Latop s.r.o. Tato firma zajišťuje montáže a instalace kotlů ÖkoFEN.
(Poznámka L.Směji: Pohled do veřejně dostupné databáze svědčí o opaku - viz obrázek.)




Tímto bych byl rád, kdyby se tato naše diskuze nějakým slušným způsobem uzavřela, aby to na stránkách, zabývajících se vytápěním, nevypadlo jako nyní a jako se to již před nedávnem stalo.  (Poznámka L.Směji: Myslím si, že my jsme diskutovali slušně, což se o p.Šneiderovi nedá říci.)
Zákazník si jistě nakonec sám udělá obrázek o tom, které zařízení si vybrat a najde si k němu cestu.

David Kehm

06.06.2010 – Jiří, Šneider, hodny.jurda(a)seznam.cz

Vážený pane Smějo.
Čekal jsem, že se i na internetu i mimo něj budete v rámci své obchodní či dealerské aktivity chovat korektně a brát konkurenci jako přirozenou součást trhu s automatickými kotli. Sešli jsme se dvakrát osobně a vždy jsme spolu jednali zcela bezkonfliktně. To co ale předvádíte za zády konkurence je do st ubohé a přináší to spíše "krvavé" soupeření. Tento týden jste vydal jakousi srovnávací tabulku mezi vašimi kotli a ostatními automatickými kotli. Ač nejsem úplný odborník, musel jsem se chvílemi jen smát a kroutit hlavou, jaké hlouposti jste byl schopen dát dohromady, chvílemi jsou informace o konkurenci naprosto lživé a můžete být rád, že to vaši rakouští "nadřízení" nečetli! asi by z vás neměli radost, v Rakousku jsou totiž takovéto tabulky podloženy nezávislými technickými měřeními a nesnaží se ošpińovat ostatní kvalitní automat.kotle. Jak už jsem již psal v pár diskusích na tzb.info-takto se v Rakousku konkurence opravdu nechová, takhle bojuje o zákazníky jen ubohý český podnikálek. Pročítal jsem tyto web stránky a našel vše stanovy diskusí a pohledů. Vaše příspěvky o automatických kotlích jiných výrobců se naprosto vymykají i vašim pravidlům:
ČÍM BY SE MĚL TENTO MAGAZÍN ODLIŠOVAT OD KONKURENCE
● Snaží se hledat a objevovat pravdu a být nestranným pozorovatelem, jakož i glosátorem veškerého dění v oblasti automatického vytápění.
● Dává možnost nahlížet na odbornou problematiku z různých úhlů pohledu podle deklarované odbornosti svých autorů, kteří jsou největším a nejdůležitějším zdrojem informací v něm publikovaných.
● Naprostým odbouráním anonymních diskuzí se pokouší „vyčistit internet od informační hlušiny“ a dát v něm maximální prostor autorům, kteří se nestydí za své jméno, profesi, firmu ani za své názory a jsou ochotni nést riziko plné odpovědnosti za svá veřejná vyjádření.
● Stanovuje už od začátku jasná pravidla hry pro všechny zúčastněné a odkrývá předem vlastní karty tam, kde musí býti nutně odkryty v zájmu naprosté důvěryhodnosti a průhlednosti tohoto projektu.
Těším se na další osobní setkání.

Jiří Šneider
 


 

Vážený pane Šneidere,
Váš ohlas byl právě přidán do magazínu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ.
 
Vzhledem k tomu, že se v něm (a také v diskuzi na TZB-info) vyjadřujete o magazínu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ, rád bych Vás požádal, abyste jako odborník v oboru automatického vytápění, kterým nepochybně jste, když se vyjadřujete k této odborné problematice (ačkoli jistě pouze ze skromnosti neuvádíte firmu, pro kterou pracujete), přijal moji otevřenou výzvu a publikoval na stránkách našeho magazínu seriózní odbornou polemiku s údajně nepravdivými údaji, zveřejněnými panem Smějou v článku NENÍ KOTEL JAKO KOTEL  
 
Čtenáři našeho magazínu mají nesporně právo dozvědět se, na čí straně je pravda, kdo účelově manipuluje s fakty a kdo pouze zákulisně "hraje své obchodní hry".
 
Vzhledem k tomu, že já osobně nejsem žádným odborníkem v oboru automatického vytápění a starám se pouze o vydávání tohoto internetového magazínu, velmi mi záleží na tom, aby v něm skutečně otevřeně a bez jakékoli cenzury, ale ve vší slušnosti zazněly VEŠKERÉ HLASY, a to jak od čtenářů, tak i od VŠECH FIREM, které se automatickým vytápěním zabývají.
Proto velmi vítám Vaši kritickou mediální iniciativu a věřím, že se neuchýlíte pouze k pomlouvačným aktivitám bez jakýchkoli důkazů a věcné diskuze.
 
Tento e-mail zasílám na vědomí také panu Smějovi, kterého bych rád tímto požádal, aby spolu s Vámi vedl na stránkách magazínu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ skutečně seriózní a otevřený souboj argumentů a faktů bez jakéhokoli vzájemného osobního napadání a urážení, a to pod dohledem laické i odborné veřejnosti, která má samozřejmě plné právo se do tohoto souboje zapojit svými komentáři dle svého vlastního uvážení. Věřím, že tím naplníme Vámi neprávem kritizované připomínky k pravidlům našeho magazínu. 
 
Není naší chybou, že konkurenční firmy - s výjimkou společnosti VERNER - dosud nepublikují v magazínu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ, který vydává firma ESEL, své příspěvky, ačkoli jim byla tato bezplatná!!! možnost oficiálně nabídnuta. 
Velmi bych si proto přál, aby se tato diskuze stala skutečným "spouštěčem" nových mediálních aktivit v podobě PR článků, rozhovorů  a reportáží VŠECH FIREM v oboru automatického vytápění, pro které je tento magazín od samého začátku určen.
 
S pozdravem
 
Pavel Loužecký
šéfredaktor internetového magazínu
AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ

6.6.2010



Vážený pane Loužecký.

Já už po několika příspěvcích na tzb-info nemám chuť dál vést nesmyslné debaty a poslouchat vzájemná napadání v rámci konkurence. Nejsem prodejcem ani zástupcem jedné ze zahraničních firem. Jsem obyčejný zákazník a uživatel rakouského kotle na dřevní pelety. Firmu záměrně neuvádím, ale právě ona byla jako první v Evropě, která vyrábí automatické kotle na pelety.
Problematikou vytápění se zajímám čistě uživatelsky už skoro 5let, nejsem instalatér či topenář, ale zase si dovolím říci, že o peletách a topení něco málo vím a jsem schopen počátečním zájemcům poradit, a to na základě praktických zkušeností.
To, co předvádí pan Směja mě ale opět trochu zvedlo ze židle, protože jeho lživé pomluvy o konkurenčních kotlích jsou neslýchané. Jsem moc rád za příspěvěk pana Vladimíra Křena, který neváhal a celou „Srovnávací tabulku pana Směji“ podrobna rozebral. Sám jsem jí také pročetl. Nesouhlasím s lambda sondou, konečnému zákazníkovi jsou údaje o teplotách na vstupu a výstupu na kotli celkem nic neříkajícími, uživateli stačí defacto cca 4informace, které mu regulace zobrazuje. Dále mě ve Smějově tabulce zaráží věta: „Ve výměníku jsou jen stočené dráty, které mají sloužit k čištění stěn trubkovice výměníku.“ Asi jen pan Směja má své „dráty“ nazvané turbulátory, u jiných kotlů se tomu asi tak říkat nesmí?! Dále věta:“Vlivem nedokonalého spalování jsou k těmto kotlům nabízeny externí odpopelňovače, aby se minimalizovala četnost vynášení popela.“ Tato připomínka o externích odpopelňovačích je naprosto nesmyslná, externí odpopelňovače byly odjakživa vymýšleny se záměrem zkvalitnit komfort odnášení popela a ušetření ušpinění rukou uživatele, nemají tedy absolutně nic společného s nekvalitním spalováním.
Měl jsem dříve pana Směju za rovnocenného odborníka, který si v rámci slušnosti hájí své, ale to co v poslední době předvádí, je opravdu už úsměvné.

S pozdravem Jiří Šneider
7.6.2010

Chci vložit svůj ohlas

Archiv ohlasů

2009/6 | 2009/7 | 2009/8 | 2009/9 | 2009/10 | 2009/11 | 2009/12 | 2010/1 | 2010/2 | 2010/3 | 2010/4 | 2010/5 | 2010/6 | 2010/7 | 2010/8 | 2010/9 | 2010/10 | 2010/11 | 2010/12 | 2011/1 | 2011/2 | 2011/3 | 2011/4 | 2011/5 | 2011/6 | 2011/7 | 2011/8 | 2011/9 | 2011/10 | 2011/11 | 2011/12 | 2012/1 | 2012/2 | 2012/3 | 2012/4 | 2012/5 | 2012/6 | 2012/7 | 2012/8 | 2012/9 | 2012/10 | 2012/11 | 2012/12 | 2013/1 | 2013/2 | 2013/3 | 2013/4 | 2013/5 | 2013/6 | 2013/7 | 2013/8 | 2013/9 | 2013/10 | 2013/11 | 2013/12 | 2014/1 | 2014/2 | 2014/3 | 2014/4 | 2014/5 | 2014/6 | 2014/7 | 2014/8 | 2014/9 | 2014/10 | 2014/11 | 2014/12 | 2015/1 | 2015/2 | 2015/3 | 2015/4 | 2015/5 | 2015/6 | 2015/7 | 2015/8 | 2015/9 | 2015/10 | 2015/11 | 2015/12 | 2016/1 | 2016/2 | 2016/3 | 2016/4 | 2016/5 | 2016/6 | 2016/7 | 2016/8 | 2016/9 | 2016/10 | 2016/11 | 2016/12 | 2017/1 | 2017/2 | 2017/3 | 2017/4 | 2017/5 | 2017/6 | 2017/7 | 2017/8 | 2017/9 | 2017/10 | 2017/11 | 2017/12 | 2018/1 | 2018/2 | 2018/3 | 2018/4 | 2018/5 | 2018/6 | 2018/7 | 2018/8 | 2018/9 | 2018/10 | 2018/11 | 2018/12 | 2019/1 | 2019/2 | 2019/3 | 2019/4 | 2019/5 | 2019/6 | 2019/7 | 2019/8 | 2019/9 | 2019/10 | 2019/11 | 2019/12 | 2020/1 | 2020/2 | 2020/3 | 2020/4 | 2020/5 | 2020/6 | 2020/7 | 2020/8 | 2020/9 | 2020/10 | 2020/11 | 2020/12 | 2021/1 | 2021/2 | 2021/3 | 2021/4 | 2021/5 | 2021/6 | 2021/7 | 2021/8 | 2021/9 | 2021/10 | 2021/11 | 2021/12 | 2022/1 | 2022/2 | 2022/3 | 2022/4 | 2022/5 | 2022/6 | 2022/7 | 2022/8 | 2022/9 | 2022/10 | 2022/11



Copyright © Automatické vytápění, esel – 2008 | O magazínu | Webdesign: Loužecký.cz